CinemAsia zoekt een Press Officer / Copywriter (m/v)

In Updates by Kin

CinemAsia streeft ernaar om in Nederland door middel van film een nauwgezet beeld van de Aziatische cultuur weer te geven. CinemAsia organiseert een aantal kwalitatieve en toegankelijke filmactiviteiten voor Nederlands publiek en filmprofessionals, met als hoogtepunt CinemAsia Film Festival. CinemAsia biedt niet alleen cultuur en entertainment maar is ook een platform voor Aziatische filmmakers. Om die reden stimuleert CinemAsia (Nederlands-Aziatische) filmmakers om hun eigen verhalen te vertellen in haar jaarlijks FilmLAB programma.

De 11e editie van CinemAsia Film Festival vindt plaats in maart 2018 in Amsterdam.

Wat ga jij doen?

De Press Officer / Copywriter heeft een uitgebreid netwerk binnen de Nederlandse (film)pers, die zelfstandig aan de slag kan om publiciteit te generen voor CinemAsia’s missie en activiteiten. Hij of zij is verantwoordelijk voor het schrijven van persberichten en andere gerelateerde promotionele teksten en is verantwoordelijk voor het benaderen van de Nederlandse (film)pers en het onderhouden van deze contacten met als doel om zo veel mogelijk publiciteit te generen.

Tot de taken behoren onder meer:

  • Schrijven van persberichten en gerelateerde promotionele teksten voor de website, nieuwsbrief en social media.
  • Eindredactie uitvoeren op teksten voor o.a. programmabrochure en flyers.
  • Benaderen van Nederlandse filmpers en onderhouden van deze contacten.
  • Afhandelen van pers aanvragen.
  • Tijdens onze evenementen de vertegenwoordiger en woordvoerder zijn van CinemAsia richting pers.
  • Samen met marketing coördinator en online marketing manager kijken naar mogelijkheden van het betrekken van een duurzame mediapartner.

Wie ben je?

  • Minimaal 3 jaar ervaring als press officer en/of als copywriter.
  • Creatief en out-of-the-box kunnen denken.
  • Een netwerker in hart en nieren.
  • Kennis van het Nederlandse (film) perslandschap.
  • Creatief in het opzetten van persprogramma’s en benadering.
  • Sterk in het schrijven van zowel persberichten en promotionele teksten in het Nederlands en Engels.
  • Kennis van off- en online communicatiemiddelen.
  • In staat om onder druk te functioneren en te anticiperen op veranderingen.
  • Affiniteit met Aziatische cinema.
  • Betrokken voelen met de missie van CinemAsia en hier met enthousiasme en overtuiging over vertellen.
  • Kennis van SEO is een pre

Overige informatie
Het betreft een functie van 1-2 dagen per week met een verloop naar een fulltime functie in de maanden voor het festival, werktijden zijn flexibel. De functie is op freelance basis en vergoeding is bespreekbaar.

Hoe te reageren
Voor vragen over de functie omschrijving kun je contact opnemen met Yuen Kwan Lo , marketing coördinator yuenkwan@cinemasia.nl / 0615010508

Stuur vóór 30 oktober 2017 je motivatie, CV en een persbericht ter aankondiging van onze 11de editie naar yuenkwan@cinemasia.nl. De eerste ronde gesprekken vinden plaats op 10 november 2017.

KinCinemAsia zoekt een Press Officer / Copywriter (m/v)