Founder
Doris Yeung
Doris Yeung is een Chinees-Amerikaanse filmmaker, curator en producer. Ze groeide op in Hong Kong en de San Francisco Bay Area en studeerde af aan de Universiteit van Californië, Los Angeles, het American Film Institute en de Beijing Film Academy met een diploma in Asian American Studies. Film en regie. Als schrijver/regisseur heeft ze 3 speelfilms gemaakt; Motherland (2009), Taxi Stories (2017) en The Ugly Model (2019) en heeft gewerkt in de VS, Azië en Europa. Momenteel maakt ze haar eerste Immersive VR-werk getiteld Hong Kong Cafe. Ze is oprichter en directeur van CinemAsia Film Festival Nederland, een van de langstlopende Aziatische filmfestivals in Europa.
Managing Director
Yuki Gomez
Yuki Gomez is een Japans-Spaanse kunsthistoricus, festival- en filmproducent met meer dan 13 jaar ervaring in kunstmanagement, curatorschap en internationale betrekkingen. Ze heeft een indrukwekkend trackrecord in de culturele sector in Tokio en heeft vele jaren samengewerkt met de beroemde kunstenaar Takashi Murakami. Op de tweejaarlijkse tentoonstellingen Architectuur in 2021 en Kunst in 2022 in Venetië vertegenwoordigde ze de architectuur- en ontwerpstudio’s, kunstenaars en instellingen uit Japan. Sinds 2017 is ze gevestigd in Amsterdam en Londen, waar ze werkt als filmproducent en festivals en evenementen coördineert zoals IN-EDIT en nu CinemAsia.
Favoriete Aziatische films: The Mourning Forest (2007) Regie. Naomi Kawase, 3-Iron (2004) Regie. Kim Ki-Duk, Aparajito (1956) Regie. Satyajit Ray, Tokyo Story (1953) Regie. Yasujiro Ozu.
Festival producer
Lorraine Masamba
Lorraine Masamba is een freelance creative marketer, producer en (radio) host. Mensen die zich ongehoord voelen, geeft zij graag de spotlights en een microfoon. Lorraine is een ster in visuele communicatie en social media marketing. Ze laat het statische bewegen en zorgt dat het je niet onbewogen laat. Dat doet zij onder andere voor Amsterdam Fringe Festival, Read My World, Amsterdam Roots Festival, en Mensen Zeggen Dingen. Met een achtergrond in Media Communicatie en Event & Experience Marketing weet ze een eigen draai te geven aan (online) zichtbaarheid.
Favoriete Aziatische films: Crouching Tiger, Hidden Dragon (2000) Regie: Ang Lee. Parasite (2019) Regie: Bong Joon-ho en Space Sweepers (2021) Regie: Jo Sung-hee.
Creative producer + host
Arnaud Kokosky Deforchaux
Arnaud Kokosky Deforchaux is event-organizer, danser, dansdocent en choreograaf/theatermaker. Hij is gespecialiseerd in Indonesische en met name Balinese dans. Na een professionele opleiding klassiek ballet, moderne en jazz-dans aan de Dansacademie Arnhem (nu Artez) danste Arnaud jaren in experimentele dans/theaterproducties, opera’s en musicals. Hij specialiseerde zich in Balinese dans en cultuur bij privé docenten en studeerde aan de academie voor kunsten (STSI) in Denpasar op Bali. Arnaud ontwikkelt educatieve projecten voor kinderen en volwassenen voor o.a. het Tropenmuseum, het Museum Volkenkunde in Leiden en het Museum of Civilizations in Ottawa, Canada. Sinds 2002 is hij werkzaam voor de Tong Tong Fair. Daar is hij verantwoordelijk voor de podiumprogrammering voor o.a. dans, muziek, theater en film. Bij Tong Tong Fair is hij momenteel eveneens verantwoordelijk voor de internationale relaties. Arnaud is sinds 2022 betrokken bij CinemAsia Film Festival.
Favoriete Aziatische film: Kucumbu tubuh indahku/Memories of My Body (2018) Regie Garin Nughroho
Film programmer and Filmprogram coordinator
Ron Ma
Filmprogrammeur + Filmprogramma coördinator
Ron Ma is een programmeur, onderzoeker en programmacoördinator, gevestigd tussen Toronto en Amsterdam. Sinds 2022 is hij programmeur van het CinemAsia Film Festival, het grootste en langstlopende pan-Aziatische filmfestival van Nederland. Naast zijn rol bij CinemAsia zit hij in de adviserende screeningcommissie van het Toronto Reel Asian International Film Festival en heeft hij gewerkt voor festivals als het International Documentary Film Festival Amsterdam, Singapore International Film Festival en Planet in Focus International Environmental Film Festival. . Ron heeft zijn Research Master Media Studies afgerond aan de Universiteit van Amsterdam. Zijn onderzoek is geïnteresseerd in diaspora en migratie, postkoloniale theorie, protest en media, en Hong Kong en Chinese cinema.
Film Programmer
Darunee Terdtoontaveedej
Darunee Terdtoontaveedej (zij/zij) is curator en cultureel programmeur gevestigd in Den Haag. Terdtoontaveedej, voorheen opgeleid als architect en ontwerper, is geïnteresseerd in het snijvlak van alternatieve (zijn) verhalen, creatieve assemblage en cinema. Ze hebben geprogrammeerd op festivals en instellingen zoals CinemAsia Film Festival (Amsterdam), International Film Festival Rotterdam (IFFR), Sinema Transtopia (Berlijn), Objectifs Centre for Photography and Film (Singapore) en Singapore International Film Festival (SGIFF), en hebben gediend als jurylid van de Teddy Award op het 73e Internationale Filmfestival van Berlijn en MIX Kopenhagen.
Terdtoontaveedej is momenteel gastdocent aan Design Academy Eindhoven (MA Social Design). Tussen 2018 en 2023 waren ze medeoprichter en curator van Non Native Native, een cultureel platform dat van binnenuit door de lens van buitenstaanders naar het Aziatische creatieve landschap in Nederland kijkt.
Favoriete Aziatische film: The Farewell (2019) Regie Lulu Wang
Film Programmer
Vincent Hodde
Vincent Hodde heeft vanaf jonge leeftijd een liefde voor film ontwikkeld. Hij houdt van een diversiteit aan films: mainstream, independent, blockbuster, arthouse, experimenteel, conventioneel, classic, modern, ‘lowbrow’, ‘highbrow’, uit vele verschillende landen en met uiteenlopende genres. De Aziatische cinema is in het bijzonder een belangrijk onderdeel van zijn leven – naast zijn enorme waardering voor de ‘craft’, hebben de mensen en de cultuur die hij op het scherm gerepresenteerd zag hem geholpen in de ‘eeuwige zoektocht’ naar zijn eigen (bi-culturele) identiteit. Vincent is op verschillende manieren als professional met film en kunst bezig: als filmmaker en (fine art) fotograaf, als educatie-redacteur bij Eye Filmmuseum, als schrijver van artikelen, en door zijn freelance werk bij verschillende festivals. Hij is vereerd om als filmprogrammeur een bijdrage te leveren aan CinemAsia 2024.
Marketing + Brand manager
Kin Mok
Kin Mok haalde zijn Bachelor in Design aan de Avans Hogeschool en ontwerpt sinds 2006 voor CinemAsia, daarmee is hij een van de langst dienende teamleden. Hij ontwerpt ook voor Picl, Rialto, World Cinema Amsterdam, Cultuurschakel, Humans of Film Festival en Netwerk Filmeducatie. Ook is hij een Digital Innovator voor de Hogeschool Rotterdam waar hij digitale leermethodes ontwikkelt. Kin werkte daarnaast onder meer voor A-Film en Cinekid.
Beste Aziatische film: Infernal Affairs (2002) Regie Andrew Lau, Alan Mak
PR & Community Advisor
Giovanna Chen
Giovanna Chen is cross-cultural connector met een achtergrond in branding en PR, actief op het snijvlak van kunst en cultuur, creatieve sector, food en sport.
Online marketeer
Anouk Rees
Anouk studeerde Mandarijns Chinees in China (een jaar in Xiamen en een jaar in Shanghai) en heeft een BA en MA in Chinese Studies met een minor in film studies. Sinds 2016 werkt zij als online marketeer en is zij gespecialiseerd in online adverteren en content marketing voor Facebook, LinkedIn, Google, Instagram en YouTube. Ze werkt op dit moment voor verschillende (film) festivals en merken. Naast haar online projecten volgt ze een driejarige fotografie opleiding aan de Fotoacademie.
Favoriete Aziatische films: Kungfu Hustle (2004) Dir. Stephen Chow and The Road Home (1999) Dir. Zhang Yimou.
Artistic side program curator
Minhong Yu
Minhong Yu is curator en visueel kunstenaar. Ze is afgestudeerd aan het Sandberg Instituut en de Chinese Central Academy of Fine Arts. Haar werk concentreert zich op de (on)zichtbaarheden van sociale problematiek in de digitale wereld. Het varieert van publicaties tot video installaties met vragen over identiteit en machtsverhoudingen. Minhong leeft tussen twee continenten en belichaamt de dialoog tussen twee verschillende culturen. Ze is onderdeel van een nieuwe generatie transnationale Aziatische migranten en gebruikt video narratieven om familierelaties en herinneringen, pijn en heling in beeld te brengen. Ze brengt een dialoog op gang over emoties, rationaliteit, dualiteit en non-dualiteit, het onderweg zijn en het settlen.
Favoriete Aziatische films: A Man and a Woman (2016) Regie Lee Yoon-ki; Balloon (2019) Regie Pema Tseden; An Elephant Sitting Still (2018) Regie Hu Bo.
FilmLAB Producer & Fundraiser
Helen Tsang
Helen Tsang komt van een wetenschappelijk achtergrond en is via een vriend van haar in film productie beland, met haar ervaring als projectmanager bij TedX en haar achtergrond in theater, short film producties (zoals DE PERFECTE VREEMDELING, PICTURE OF US en HEAT) en enkele acteerrollen in muziekvideo’s en korte films zal ze het CinemAsia @ home team – het online platform van CinemAsia ondersteunen in haar rol als Coördinator.
Favoriete Aziatische films: 2046 (2005), In the Mood for Love (2000) Regie: Wong Kar Wai; Minari (2020) Regie: Lee Isaac Chung; Drive my car (2021) Regie: Ryusuke Hamaguchi.
Location Manager
Nara Dewani
Nara Dewani studeert Kunst, Cultuur en Media aan de Universiteit van Groningen. Sinds de middelbare school is ze een filmfanaat. Haar passie is meer ervaring opdoen in de culturele sector middels committees een vrijwilligerswerk. Dit jaar is zij als stagiair verantwoordelijk voor het CinemAsia TikTok kanaal, de speciale Indonesische programmering en de Indonesische community outreach.
Favoriete Aziatische films: Missing Home (2022) Regie: Bene Dion Rajagukguk; Yuni (2021) Regie: Kamila Andini.
Volunteer coordinator
Lisa Tjen
Als vrijwilligerscoördinator zorgt Lisa voor een een geweldige ervaring voor gasten en vrijwilligers bij CinemAsia. In haar huidige baan werkt ze als consultant bij een software bedrijf, daarnaast co-hosts ze de boekclub en podcast “PAC je boek!” voor het Pan Asian Collective, waarin boeken met een Aziatische diaspora thema worden besproken.
Favoriete Aziatische films: Grave of the Fireflies (1988) Regie: Isao Takahata and The Ugly Model (2019) Regie: Doris Yeung.
VR Coordinator
Mac Liu
Mac Liu is een programmeur en evenementenproducent gevestigd in Amsterdam. Ze heeft een achtergrond in sociologie en kunstmatige intelligentie. Sinds 2022 werkt ze samen met het CinemAsia Film Festival, waar ze in 2023 FilmLAB coördineerde en nu als VirtuAsia VR-coördinator fungeert. Mac heeft ook gewerkt voor festivals zoals het International Documentary Festival Amsterdam (IDFA), met een focus op VR en nieuwe media. Ze heeft als onafhankelijk programmeur samengewerkt met STUDIO K en KINO Rotterdam, waar ze diverse uitverkochte voorstellingen heeft georganiseerd. In 2023 was ze jurylid voor de Debuutcompetitie van het Sprouts Film Festival.
Junior Programmer
Jihyun Park
Jihyun (ook wel Gigi genoemd) vestigde zich in Amsterdam na het behalen van haar MA Erfgoedstudies aan de Universiteit van Amsterdam. Haar recente praktijk richt zich op het verbreden van de koloniale lens naar de kwesties die in het reguliere discours verwaarloosd zijn, zoals de nog steeds bestaande machtsdynamiek tussen het Westen en het Oosten, de verplaatsing van mensen, cultuur, fauna en flora en hoe dat onze samenleving heeft gevormd. leeft vandaag.
Ze richtte een cultureel collectief op, ‘잔치; Zaanchi’ in 2022 en gastheer van het eerste Koreaanse filmfestival in Amsterdam, K-weekenden. Ze werkt nu als freelance programmeur en projectcoördinator voor culturele instellingen, waaronder CinemAsia Film Festival, gespecialiseerd in filmprogrammering, evenementencuratie en gemeenschapsopbouw.
Marketing Intern
Julia Kobielska
Julia Kobielska (zij/haar) is een jonge en ambitieuze studente uit Łódź, Polen. Ze volgt nu haar bachelor Literaire en Culturele Analyse aan de Universiteit van Amsterdam, waar haar passie voor teksten buiten de canon werd aangewakkerd. Ze is geïnteresseerd in postkoloniale studies en hoe verschillende culturen met elkaar correleren, waardoor een overvloed aan rijke culturele teksten voortkomt, zoals film, literatuur en kunst.
Haar werkterrein is het geschreven woord, variërend van academische essays en rapporten, via losse artikelen of aantekeningen over films of schilderijen, tot en met poëzie in haar persoonlijke notitieboekje. Julia’s perspectief is niet alleen beïnvloed door haar diverse studies, maar ook door haar verlangen om de wereld te verkennen en haar enthousiasme om nieuwe dingen te leren. Haar teksten weerspiegelen het bewustzijn en de erkenning van de rijkdom en schoonheid van (niet alleen Aziatische) cinema.
Julia’s favoriete Aziatische films zijn onder meer: Us and Them (2018) richt. Rene Liu, Belladonna of Sadness (1973) richt. Eiichi Yamamoto, Paprika (2006) richt. Satoshi Kon, Verborgen Letters (2022) richt. Violet Du Feng en Qing Zhao.
Haar reis met film kreeg een wending tijdens de vertoning van Hidden Letters tijdens het CinemAsia Film Festival in 2023, toen ze zichzelf verloor in de schoonheid van de Aziatische cinema.
Junior Programmer, Queer Nongkrong Coordinator
Mai Nguyen
Mai Nguyen brengt een diverse academische achtergrond in Rechtsgeleerdheid, Literatuurwetenschap en Comparative Literature met zich mee. Die is in het bijzonder geïnteresseerd in manifestaties van ‘alledaags’ verzet en is continu op zoek naar vormen van verbinding. Die interesses en passies neemt die mee naar de programmering van het Queer Programma. Deze toewijding strekt zich uit tot diens werk als programmacoördinator voor de anti-racisme grassroots organisatie Asian Raisins en als teamleider van het awarenss team van KØLT, waar die inzet om intentionele ontmoetingsplekken in het nachtleven van Amsterdam te creëren voor kwetsbare groepen.
Assistant to Managing Director
Sarah De Ruyter
Sarah De Ruyter (zij/haar) is een interdisciplinaire creatieve professional opgegroeid in Bali, Indonesië. Met een Master in Kunst & Cultuur van de Universiteit van Amsterdam, heeft Sarah expertise opgebouwd op het gebied van projectmanagement, interculturele communicatie en evenementenprogrammering. In haar huidige functies als Office Manager/Assistant to Managing Director bij CinemAsia en Fundraising Officer bij het Prins Claus Fonds voor Cultuur en Ontwikkeling, put Sarah uit haar eerdere ervaringen als programmacoördinator binnen het Amsterdamse onderwijs- en cultuursector.
Sarah’s reis is gevormd door het leven op diverse locaties zoals Cirebon, Bali, Brussel, Antwerpen en Amsterdam. Gedreven door een diepe liefde voor (Zuidoost-)Aziatische cinema en hedendaagse kunst voegt Sarah, als persoon met een bi-raciale/culturele identiteit, altijd een antikoloniaal en intersectioneel perspectief toe aan haar werk.
De favoriete Aziatische films van Sarah zijn (in willekeurige volgorde!) o.a. Hausu (1977) reg. Nobuhiko Obayashi, Jakarta Maghrib (2010) reg. Salman Aristo, Ada Apa Dengan Cinta (2002) reg. Rudy Soedjarwo, What Time is it There? (2001) reg. Tsai Ming-liang, Ichi the Killer (2001) reg. Takashi Miike.
Location Manager
Yang Wang
Yang Wang, die Shanghai’s roots combineert met Parijse flair, woont nu in Amsterdam. Met een solide decennium in de kunst-, cultuur- en creatieve sector, waaronder stints op grootschalige culturele festivals, een toonaangevende Aziatische kunstgalerie, een bekroond creatief bureau en een innovatieve onderneming op het gebied van cultureel erfgoed, schittert Yang op het gebied van marketing, communicatie, en zaken.
Yang is een toekomstige promovendus in Nederland, waar ze haar mediaproject integreert met haar academische bezigheden. Yang combineert haar passie voor de praktijk en theorie van creatief/cultureel ondernemerschap, met als doel immateriële waarden om te zetten in tastbare goederen en tegelijkertijd commerciële, sociale en culturele waarden in evenwicht te brengen. Haar onderzoek verdiept zich ook in media- en filmverhalen.
Yang’s educatieve reis is een vraatzuchtige leerling en is multidisciplinair en omvat kunstgeschiedenis, media en bedrijfsleven, culturele sociologie, filmstudies, management van de culturele industrie en Chinese wiskundige astronomie. Ze behaalde een BA in Kunst en Design, een MSc in Marketing en een MA in Kunst, Cultuur en Media.
Marketing intern
Natasha Santosa
Maria Natasha Ambun Santosa, of kortweg Tasha, is een studente uit Indonesië. Na het afronden van haar bachelor Kunst en Cultuur vervolgt ze nu haar master Media en Creatieve Industrie aan de Erasmus Universiteit Rotterdam.
Haar interesse in de culturele en creatieve industrie richt zich vooral op cultureel erfgoed, mediatoerisme, culturele globalisering en mediastudies, vooral op het gebied van muziek en film. Ze kwam in 2022 aanvankelijk als vrijwilliger bij het CinemAsia Film Festival en is nu aangesteld als stagiair voor sociale mediamarketing.
Favorite Asian films:
- Sekala Niskala/The Seen and Unseen (2018) Kamila Andini
- Kucumbuh Tubuh Indahku/Memories of My Body (2018) Garin Nugroho
- 27 Steps of May (2018) Ravi L. Bharwani
- Autobiography (2022) Makbul Mubarak
Intern
Phuong Nguyen
Phuong is een bachelorstudent aan de Universiteit van Amsterdam, waar ze Media en Cultuur studeert met een focus op film. Ze werkt als een allround stagiaire voor het CinemAsia Film Festival 2024, vanuit haar liefde voor Aziatische cultuur en in de hoop zich aan te sluiten bij een gemeenschap waar ze mensen met vergelijkbare interesses vindt. Ook is ze vrijwilliger als assistent-locatiemanager bij het Internationaal Film Festival Rotterdam. Phuong houdt van films kijken en heeft een sterke interesse in Aziatische cultuur, die ze verkent door haar werk en studie. Ze is gepassioneerd over het verbinden met anderen door cinema en geniet van haar betrokkenheid bij het filmfestivalcircuit.
Hospitality manager
Xuanhong Huang
Xuanhong Huang (hij/hem) is een multidisciplinaire kunstenaar gevestigd in Amsterdam. Hij gebruikt sculptuur, bewegend beeld en ruimtelijk ontwerp om identiteiten, lichamen en queer joy te onderzoeken.