Skip to the content
logo mainlogo darklogo light
  • Home
  • Film Festival 2023
    • Filmprogramma 2023
    • Programmaschema
    • Programmaboekje
    • Special Events
    • LGBTQ+ Programma
    • FilmLAB
    • Jury 2023
    • Speciale gasten
    • Food Bazaar
    • Locaties & Tickets
  • Nieuws
  • FilmLAB
  • AT HOME
  • Donations
  • Nederlands
    • English English
logo mainlogo darklogo light

Team

Artistic Director

Jia Zhao

General manager

Dewi Vrenegoor

Fundraiser

Peisson Tsuwann

Festival Coordinator

Sofía Murell

Lorraine Masamba
Festival coordinator

Lorraine Masamba

Creative producer + host

Arnaud Kokosky Deforchaux

Program Coordinator

Ron Ma

Film Programmer

Darunee Terdtoontaveedej

Marketing + Brand manager

Kin Mok

PR & Community Advisor

Giovanna Chen

Online marketeer

Anouk Rees

Artistic side program curator

Minhong Yu

At Home and FilmLAB Coordinator

Helen Tsang

Intern

Nara Dewani

FilmLAB Coordinator

Terry Tao

Volunteer coordinator

Lisa Tjen

FilmLAB Coordinator

Mac Liu

Artistic Director

Jia Zhao

Jia Zhao is een Chinees-Nederlandse filmproducent uit Amsterdam. Ze startte twee productiemaatschappijen in 2021, MUYI FILM en SILK ROAD FILM SALON. Met haar roots in Azië en haar huidige standplaats in Europa weet Jia beide werelden op professionele wijze bij elkaar te brengen. Ze vervult een rol als mentor voor opkomende filmmakers en stimuleert hen hun stem en authentieke verhalen aan de wereld te presenteren in hoogwaardige cinematografische kwaliteit. In 2021 werd haar productie “A Marble Travelogue,” geregisseerd door Sean Wang geselecteerd voor IDFA Frontlight. “I’m So Sorry” geregisseerd door Zhao Liang en mede geproduceerd door Jia werd in datzelfde jaar geselecteerd voor het Cannes Film Festival. Jia is daarnaast Director of Asia bij de toonaangevende productie- en distributiemaatschappij Off the Fence en verantwoordelijk voor de verkoop en co-productie. Off the Fence is onderdeel van ZDF Enterprises.

General manager

Dewi Vrenegoor

Dewi is in 2009 begonnen als allround stagiair bij het festival, waarna zij tot 2014 betrokken is geweest in verschillende functies, waaronder coördinator van het verdiepingsprogramma, filmprogrammeur, en fondsenwerver. Tussen 2016 – 2020 is Dewi op de achtergrond betrokken gebleven als adviseur fondsenwerving. In 2021 keerde zij als freelancer terug als hoofd fondsenwerving en programmacoördinator en is sinds 2022 zakelijk leider. Dewi heeft een achtergrond in Media- en Erfgoedstudies (Cultural Analysis) aan de UvA met een specialisatie in gender studies en Indische literatuur. Ze is afgestudeerd op het thema diversiteit en postkoloniaal cultuurbeleid in Nederland. Op dit moment is zij werkzaam als coördinator publieksprogrammering bij IHLIA (LGBTI Heritage) en als freelance yoga- en meditatie docent.

Beste Aziatische film: Saving face (2004) Regie Alice Wu; Nobody knows (2004) Regie Hirokazu Koreeda; Before, Now & Then (2021) Regie Kamila Andini.

Fundraiser

Peisson Tsuwann

Festival Coordinator

Sofía Murell

Sofía Murell werkt als freelancer in de culturele sector en organiseert en programmeert festivals en evenementen (off en online). Van het bezoeken van CinemAsia als toeschouwer in 2012 tot het worden van festivalcoördinator en programmeur, ze heeft de groei van CinemAsia gezien en betrokken geweest. Dit prachtige filmfestival en deze gemeenschap spreekt haar aan als filmliefhebber met een diepe interesse in Oost-Aziatische cultuur en cinema. Met haar geweldige team draagt ​​CinemAsia bij aan een sterker filmisch en multicultureel landschap in Nederland.

Lorraine Masamba

Festival coordinator

Lorraine Masamba

Lorraine Masamba is een freelance creative marketer, producer en (radio) host. Mensen die zich ongehoord voelen, geeft zij graag de spotlights en een microfoon. Lorraine is een ster in visuele communicatie en social media marketing. Ze laat het statische bewegen en zorgt dat het je niet onbewogen laat. Dat doet zij onder andere voor Amsterdam Fringe Festival, Read My World, Amsterdam Roots Festival, en Mensen Zeggen Dingen. Met een achtergrond in Media Communicatie en Event & Experience Marketing weet ze een eigen draai te geven aan (online) zichtbaarheid. 

Favoriete Aziatische films: Crouching Tiger, Hidden Dragon (2000) Regie: Ang Lee. Parasite (2019) Regie: Bong Joon-ho en Space Sweepers (2021) Regie: Jo Sung-hee.

Creative producer + host

Arnaud Kokosky Deforchaux

Arnaud Kokosky Deforchaux is event-organizer, danser, dansdocent en choreograaf/theatermaker. Hij is gespecialiseerd in Indonesische en met name Balinese dans. Na een professionele opleiding klassiek ballet, moderne en jazz-dans aan de Dansacademie Arnhem (nu Artez) danste Arnaud jaren in experimentele dans/theaterproducties, opera’s en musicals. Hij specialiseerde zich in Balinese dans en cultuur bij privé docenten en studeerde aan de academie voor kunsten (STSI) in Denpasar op Bali. Arnaud ontwikkelt educatieve projecten voor kinderen en volwassenen voor o.a. het Tropenmuseum, het Museum Volkenkunde in Leiden en het Museum of Civilizations in Ottawa, Canada. Sinds 2002 is hij werkzaam voor de Tong Tong Fair. Daar is hij verantwoordelijk voor de podiumprogrammering voor o.a. dans, muziek, theater en film. Bij Tong Tong Fair is hij momenteel eveneens  verantwoordelijk voor de internationale relaties. Arnaud is sinds 2022 betrokken bij CinemAsia Film Festival.

Favoriete Aziatische film: Kucumbu tubuh indahku/Memories of My Body (2018) Regie Garin Nughroho

Program Coordinator

Ron Ma

Filmprogrammeur + Filmprogramma coördinator 

Ron Ma is student en filmprogrammeur die zijn tijd verdeeld tussen Toronto en Amsterdam. Ron studeert Mediastudies (MA) aan de Universiteit van Amsterdam. Hiervoor behaalde hij zijn Bachelor diploma aan de Universiteit van Toronto in Cinema Studies en Urban Studies. Zijn onderzoek richt zich op diaspora, migratie, postkoloniale theorie, politieke geografie en Hong Kong en Chinese cinema. Ron is sinds 2021 betrokken bij CinemAsia Film Festival en werkte onder meer voor Toronto Reel Asian Film Festival, Planet in Focus International Environmental Film Festival en JAYU’s Human Rights Film Festival. 

Ron vindt Wong Kar Wai films een beetje overschat

Film Programmer

Darunee Terdtoontaveedej

Darunee Terdtoontaveedej is een curator en cultureel programmamaker woonachtig in Den Haag. Als architect en vormgever van origine is Terdtoontaveedej geinteresseerd in de intersectie tussen alternatieve verhalen, creatieve uitingen en film. Ze is mede-oprichter van het platform Non Native Native, een cultureel platform dat het creatieve Aziatische landschap in Nederland van binnenuit bekijkt door de ogen van buitenstaanders. Ze programmeert sinds 2019 voor CinemAsia Film Festival en programmeerde onder meer voor International Film Festival Rotterdam (IFFR), Sinema Transtopia (Berlijn), Objectifs Centre for Photography and Film (Singapore), and Singapore International Film Festival (SGIFF).

 

Favoriete Aziatische film: The Farewell (2019) Regie Lulu Wang

Marketing + Brand manager

Kin Mok

Kin Mok haalde zijn Bachelor in Design aan de Avans Hogeschool en ontwerpt sinds 2006 voor CinemAsia, daarmee is hij een van de langst dienende teamleden. Hij ontwerpt ook voor Picl, Rialto, World Cinema Amsterdam, Cultuurschakel, Humans of Film Festival en Netwerk Filmeducatie. Ook is hij een Digital Innovator voor de Hogeschool Rotterdam waar hij digitale leermethodes ontwikkelt. Kin werkte daarnaast onder meer voor A-Film en Cinekid.

Beste Aziatische film: Infernal Affairs (2002) Regie Andrew Lau, Alan Mak

PR & Community Advisor

Giovanna Chen

Giovanna Chen is cross-cultural connector met een achtergrond in branding en PR, actief op het snijvlak van kunst en cultuur, creatieve sector, food en sport.

Online marketeer

Anouk Rees

Anouk studeerde Mandarijns Chinees in China (een jaar in Xiamen en een jaar in Shanghai) en heeft een BA en MA in Chinese Studies met een minor in film studies. Sinds 2016 werkt zij als online marketeer en is zij gespecialiseerd in online adverteren en content marketing voor Facebook, LinkedIn, Google, Instagram en YouTube. Ze werkt op dit moment voor verschillende (film) festivals en merken. Naast haar online projecten volgt ze een driejarige fotografie opleiding aan de Fotoacademie.

Favoriete Aziatische films: Kungfu Hustle (2004) Dir. Stephen Chow and The Road Home (1999) Dir. Zhang Yimou.

Artistic side program curator

Minhong Yu

Minhong Yu is curator en visueel kunstenaar. Ze is afgestudeerd aan het Sandberg Instituut en de Chinese Central Academy of Fine Arts. Haar werk concentreert zich op de (on)zichtbaarheden van sociale problematiek in de digitale wereld. Het varieert van publicaties tot video installaties met vragen over identiteit en machtsverhoudingen. Minhong leeft tussen twee continenten en belichaamt de dialoog tussen twee verschillende culturen. Ze is onderdeel van een nieuwe generatie transnationale Aziatische migranten en gebruikt video narratieven om familierelaties en herinneringen, pijn en heling in beeld te brengen. Ze brengt een dialoog op gang over emoties, rationaliteit, dualiteit en non-dualiteit, het onderweg zijn en het settlen.

 

Favoriete Aziatische films: A Man and a Woman (2016) Regie Lee Yoon-ki;  Balloon (2019) Regie Pema Tseden; An Elephant Sitting Still (2018) Regie Hu Bo. 

At Home and FilmLAB Coordinator

Helen Tsang

Helen Tsang komt van een wetenschappelijk achtergrond en is via een vriend van haar in film productie beland, met haar ervaring als projectmanager bij TedX en haar achtergrond in theater, short film producties (zoals DE PERFECTE VREEMDELING, PICTURE OF US en HEAT) en enkele acteerrollen in muziekvideo’s en korte films zal ze het CinemAsia @ home team – het online platform van CinemAsia ondersteunen in haar rol als Coördinator.

 

Favoriete Aziatische films: 2046 (2005), In the Mood for Love (2000) Regie: Wong Kar Wai; Minari (2020) Regie: Lee Isaac Chung; Drive my car (2021) Regie: Ryusuke Hamaguchi.

 

Intern

Nara Dewani

Nara Dewani studeert Kunst, Cultuur en Media aan de Universiteit van Groningen. Sinds de middelbare school is ze een filmfanaat. Haar passie is meer ervaring opdoen in de culturele sector middels committees een vrijwilligerswerk. Dit jaar is zij als stagiair verantwoordelijk voor het CinemAsia TikTok kanaal, de speciale Indonesische programmering en de Indonesische community outreach.

 

Favoriete Aziatische films: Missing Home (2022) Regie: Bene Dion Rajagukguk; Yuni (2021) Regie: Kamila Andini.

 

FilmLAB Coordinator

Terry Tao

Terry is afgestudeerd in marketing management, maar heeft altijd interesse gehad in de film en media industrie. Hij is sinds 2015 betrokken bij CinemAsia en heeft verschillende rollen binnen het festival vervuld, zoals vrijwilliger, fotograaf en FilmLABber, en natuurlijk als bezoeker. Terry coördineert dit jaar het filmLAB om Nederlands-Aziatische verhalen een platform te geven.

 

Favoriete Aziatische film:  Oldboy (2003) Regie: Park Chan-wook

Volunteer coordinator

Lisa Tjen

Als vrijwilligerscoördinator zorgt Lisa voor een een geweldige ervaring voor gasten en vrijwilligers bij CinemAsia. In haar huidige baan werkt ze als consultant bij een software bedrijf, daarnaast co-hosts ze de boekclub en podcast “PAC je boek!” voor het Pan Asian Collective, waarin boeken met een Aziatische diaspora thema worden besproken.

Favoriete Aziatische films: Grave of the Fireflies (1988) Regie: Isao Takahata and The Ugly Model (2019) Regie: Doris Yeung. 

FilmLAB Coordinator

Mac Liu

Mac Liu, geboren in Beijing, woonde in Hong Kong, woont nu in Amsterdam en doet momenteel haar bachelor Sociologie aan de Universiteit van Amsterdam. Ze heeft filmproductie gestudeerd, met een grote interesse in documentaire en multimedia kunst. Haar onderzoek richtte zich vooral op gemarginaliseerde groepen en migratiethema’s. Ze werkt voor CinemaAsia als coordinator FilmLab en PitchLab, en houd zich bezig met de persberichten en community outreach.

CinemAsia Film Festival is een van de grootste en langstlopende Aziatische filmfestivals in Europa. Het is de Gateway voor Aziatische film- en mediamakers in Nederland die het beste van de Aziatische cinema tentoonstellen en via film en media bruggen slaan tussen Europa en Azië.

Over

  • Sponsors & Partners
  • Team
  • Contact
  • Archief
  • Privacy
  • ANBI
  • Donations

Follow Us

  • Home
  • Film Festival 2023
    • Filmprogramma 2023
    • Programmaschema
    • Programmaboekje
    • Special Events
    • LGBTQ+ Programma
    • FilmLAB
    • Jury 2023
    • Speciale gasten
    • Food Bazaar
    • Locaties & Tickets
  • Nieuws
  • FilmLAB
  • AT HOME
  • Donations
  • Nederlands
    • English English